Диски зчеплення ЮМЗ (на кульках/жорсткому)

Функції ведених дисків зчеплення ЮМЗ
Головне зчеплення тракторів ЮМЗ відповідає за передачу обертання від двигуна до трансмісії, а також за короткочасне переривання при перемиканні передач і для забезпечення плавного старту. Ключовим елементом цієї муфти зчеплення є дводисковий кошик, який за допомогою сил тертя передає момент, що крутить, від натискних дисків, з'єднаних з маховиком, до дисків, з'єднаних з приводними валами за допомогою шліцьових маточин. При включеній муфті зчеплення фрикційні накладки на ведених дисках під тиском пружин кошика притискаються до поверхонь натискних дисків та поверхні маховика. Ведений диск зчеплення трансмісії (його ще іноді називають «фередо») знаходиться між натискним диском і площиною маховика, а ведений диск приводу зчеплення ВОМ між двома натискними дисками. Конструкція кошика передбачає, що при натисканні на педаль першими стискаються основні пружини кошика, що призводить до звільнення веденого диска. При цьому переривається передача потужності до КПП, дозволяючи перемикати передачі чи розпочинати рух. При повному натисканні на педаль стискаються додаткові пружини і звільняється диск зчеплення приводу ВОМ, що знаходиться між натискними дисками. У такому положенні можливе перемикання передач та увімкнення ВОМ.
У чому особливість дисків зчеплення ЮМЗ?
На тракторах ЮМЗ в механізмі муфти зчеплення спочатку використовувалися жорсткі диски, де маточина була жорстко закріплена на диску за допомогою заклепок. Така конструкція створює різкі навантаження при включенні зчеплення, що передаються на коробку передач і зменшує ресурс веденого диска. Тому на тракторах ЮМЗ застосовується гнучке з'єднання силового валу та первинного валу КП, що виконує роль демпферного пристрою. Завдяки йому ударні навантаження, що виникають у момент зіткнення накладок ведених дисків зчеплення з площиною маховика та натискними дисками, компенсується гумовими клинами, встановленими у з'єднанні валів. В даний час в зв'язку з появою ведених дисків з демпферними вставками їх частіше застосовують у зчепленні ЮМЗ. У зв'язку з цим з'явилися суцільні первинні вали КПП.
Причини заміни дисків зчеплення ЮМЗ
У процесі тривалої експлуатації тракторів диски головного зчеплення та диски зчеплення ВОМ ЮМЗ («фередо») можуть вийти з ладу через такі причини:
- Зношення шліців у маточині.
- Зношування та поява тріщин на фрикційних накладках через пробуксовку.
- Тріщини металу самого диска.
- Пошкодження маточини та поломка демпфуючих вставок.
Внаслідок цих несправностей зчеплення починає функціонувати неефективно або повністю втрачає здатність передавати силовий потік. Новий диск зчеплення «фередо» для ЮМЗ можна придбати в нашому інтернет-магазині.
Які диски муфти зчеплення ЮМЗ ви зможете купити у нас?
На даний момент у нас на складі представлений наступний асортимент дисків.
- Диски головного зчеплення на кульках (Польща)
- Диски зчеплення приводу ВОМ на кульках (Польща).
- Диски головного зчеплення жорсткі Польща, Україна (Трібо, ЛЗТД).
- Диски зчеплення приводу ВОМ жорсткі Польща, Україна (Трібо, ЛЗТД).
Купити диск основного зчеплення або зчеплення ВОМ можна, як через інтернет-магазин, так і через дзвінок по телефону менеджеру.